روبرت اسکالج ، هکر 28 ساله ای که چندی پیش موفق به یافتن حفره های امنیتی موجود در سیستم تجاری-الکترونیکی موسوم به Klik متعلق به بانک Nova Ljubljanska در کشور اسلونی شده بود روز جمعه اقدام به خودکشی کرد . اسکالج ، پیش از این بدلیل نفوذ به سیستم بانکی NLB مورد بازجویی قرار گرفته بود . جسد وی در آپارتمانش واقع در شهر Trzic در حالی پیدا شد که به سرش شلیک کرده بود .
شاید شما نیز از ماجرای کامل روبرت اسکالج و چگونگی نفوذ او به سیستم های NLB بی خبر باشید ، و اما این متن کامل ماجرا :
سال گذشته روبرت اسکالج مذاکرات فراوانی را با شرکت NLB صورت داده بود . او قصد داشت برنامه Trojan Horse ساخت خود را که با کمک آن موفق به نفوذ به سیستم های بانکی NLB شده بود به قیمت 500.000 یورو (نیم میلیون یورو) به این شرکت بفروشد . در این بسته نرم افزاری که وی قصد فروش آنرا داشت علاوه بر سورس کدهای Trojan Horse ، روشهای پاک کردن تروجان از یک سیستم آلوده و فایلهای امنیتی مقابله با آن نیز وجود داشت .
اما در پایان این مذاکرات و پس از آنکه مسئولین NLB موفق شده بودند سورس کدهای تروجان را که توسط روبرت اسکالج در اختیارشان قرار گرفته بود مشاهده نمایند ، مخالفت خود را با انجام این معامله اعلام کردند ، و بدین ترتیب اسکالج اعلام کرد بر عیله NLB دست به شکایت خواهد زد و از دادگاه --بدلیل ربودن کدهای تروجانش و اصلاح آنها-- تقاضای غرامت 850.000 یورو را نمود . اما چندی پس از پیروزی روبرت اسکالج در دادگاه متاسفانه جسد وی در حالی پیدا شد که ظاهراً خودکشی نموده است ...
این نیز داستان یک هکر که تنها قصد داشت در رابطه با حفره های امنیتی موجود در یک سیستم بانکی اعلام خطر کند .

منبع خبر: 24UR.com
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد